LPG bakır borusunun temel görevi tanktaki gazı LPG valfine, LPG valfinden de regülatöre aktarmaktır. Bakır boru mutlaka 45 bar basınca dayanıklı olmalıdır.
Tankın üzerindeki multivalften çıkan basınca dayanıklı bakır boru, egzozdan asgari 150 mm uzaklıkta veya araya yalıtkan malzeme koyarak 50 mm uzaklıkta, egzozun kar ı tarafından, aracın en alt kanallarından, her 600 mm’de bir tutma mandalları ile tutturularak geçirilmeli, aracın yere sürtünmesi halinde bakır borunun zarar görmeyeceğ i bir noktadan regülatöre ula ştırılmalıdır.
Bakır borunun dış yüzeyi ta ş vb. çarpmalara kar şı dayanımı arttırmak amacıyla plastik ile kaplanmı ştır.Bakır boru şoför mahali ve çamurluklardan geçirilemez.
Çamurluklardan geçirilen bakır boru uygulaması sıkça kar şıla şılan yanlı ş bir uygulamadır. Bu yanlış uygulamada lastiklerden fırlayan ta şların çarpması sonucu bakır borunun delinmesine neden olunmaktadır. Ayrıca bakır borular zamanla LPG’den etkilenerek sertleş mekte, kırılgan bir yapıya sahip olmakta ve içlerinde korozif etki nedeni ile tıkanmalar olu şabilmektedir. Bu durumun yarataca ğı olumsuzlukları önlemek için bakır boruların 4 yılda bir de ği tirilmesi önerilmektedir.
25 Kasım 2010 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Archive
-
▼
2010
(15)
-
▼
Kasım
(15)
- LPG RUHSATA İŞLETME
- LPG OTOGAZ FİYATLARI
- LPG NEDİR
- LPG’NİN AVANTAJLARI
- LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
- LPG TANKI
- MULTİVALF
- MULTIVALF KORUMA KUTUSU VE HAVALANDIRMA BORULARI
- BENZİN-LPG VALFİ
- REGÜLATÖR (BUHARLAŞTIRICI)
- GAZ AYAR VANASI
- LPG BAKIR BORUSU
- YAKIT SEÇME ANAHTARI
- ARAÇ VE SİSTEM KONTROLÜ PERİYODİK BAKIMLAR
- GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
-
▼
Kasım
(15)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder